HOV – Raad

23 februari 2023

Voorzitter

Goed openbaar vervoer wordt bepaald door drie zaken

Openbaar vervoer moet snel zijn

Openbaar vervoer moet comfortabel zijn

Openbaar vervoer moet goedkoop zijn

Als daaraan voldaan wordt

Gaat openbaar vervoer booming worden

Voor jongeren

Voor ouderen

Voor mensen zonder rijbewijs

Voor de snelgroeiende groep arme inwoners

De nieuwe Hoogwaardig Openbaar Vervoerlijn Maastunnel

Moet dus snel, goedkoop en comfortabele worden

Maar als je als college vervolgens andere buslijnen laat verdwijnen

Ben je kind met het badwater aan het weggooien

Onacceptabel dat het college buslijn 44 laat verdwijnen

Want daarmee verdwijnen ook allerlei haltes in bestaande wijken

En in plaats van een beter openbaar vervoer netwerk

Verdwijnt er door het HOV Maastunnel

Een groot stuk van ons bestaande fijnmazige ov-netwerk

Dat is dus het paard achter de wagen spannen

En als dan ook nog bezwaar wordt gemaakt

Adviezen worden geschreven

Door bewoners

Door bewonersorganisaties

Door wijkraden

En je verwerkt er niet één letter van in de plannen voor deze HOV-lijn

Dan kun je toch niet spreken van een serieuze participatie van betrokkenen

Dan heb je als college een schijn participatietraject opgetuigd

Voorzitter,

50PLUS is tevreden dat er ingezet wordt op een extra HOV-lijn

Maar als dat ten koste gaat van andere buslijnen

Heeft het college in de ogen van 50PLUS

De boot volledig gemist

 

 

Delen via: